Translate my BLOG

czwartek, 31 października 2019

Bycze spółki po październiku 2019

Miesiąc się zakończył, a moja ostatnia aktywność na polskim rynku troszkę wzrosła, dlatego dzisiaj podsumuję minione cztery tygodnie w portfelu "Byki". Październik zakończył się wzrostami zarówno w portfelu jak i na szerokim rynku. WIG (banchmark) w minionych 96 miesiącach, czyli od chwili rozpoczęcia publicznego prowadzenia portfela wzrósł o 52,72%, gdzie portfel w tym samym czasie wzrósł o 209,87%. Całą historię wartości zamieszczam na poniższym wykresie:


Skład portfela od chwili ostatniej aktualizacji (link: "Bycze spółki po sierpniu oraz wrześniu 2019") się nie zmienił. Jednak po wyliczeniu możliwych "zapalników" do większej korekty na akcjach CdProjek postanowiłem, że swoje zlecenie obronne przesunę do góry. Informację tą oczywiście komunikowałem w ostatniej aktualizacji portfela oraz na fanpage'u na Facebook'u:


Kiedy dodawałem tą informację myślałem, że już dosłownie za moment zaksięguję swoje wypracowane na tej spółce zyski, gdyż wiele do zejścia poniżej tych 230 zł nie brakowało, zresztą sprawdźcie sami:

CdProjekt 31.10.2019 - 252,1

Kurs akcji utrzymał się powyżej tzw. "zmiany biegunów" zbliżając się już teraz do swoich historycznych szczytów. Wybicie ponad 260 zł potwierdzi aktualność trendu, którego zasięg może sięgnąć kolejnego okrągłego poziomu: 300 zł. Oznacza to, że nadal nie ma oznak do słabości i należałoby się trzymać trendu. Dotychczas zarządzanie pozycją jest bardzo "bezstresowe" - cena stabilnie wspina się do góry nie naruszając poprzednie dołki trendu. Jeśli więc udanie pokonamy 260 zł rozważę przesunięcie swojego zlecenia obronnego do 245 zł - czyli akcje zamierzam trzymać trochę "ciaśniej". 


mBank 31.10.2019 - 381,8

Kolejna pozycja w portfelu to mBank. W stosunku do ostatniej aktualizacji z czysto technicznego ujęcia nic się na tych walorach nie zmieniło. Możliwie, że co niektórzy dostrzegą kształtowanie się formacji flagi, która może zapowiadać kolejny dynamiczny impuls wzrostowy w okolice 420 zł za akcję. Najważniejszym dla mnie wsparciem pozostanie poziom 340 zł, czyli okolice mojego zakupu. Gdyby kurs się do tego poziomu zbliżył najprawdopodobniej wyrzucę swój pakiet akcji zapewniając sobie przynajmniej minimalny zysk.



ING Bank Śląski 31.10.2019 - 194

Drugim bankiem w moim portfelu jest ING Bank Śląski i właściwie nie mam tu dużo do powiedzenia, poziomy obronne opisane przy ostatniej aktualizacji się nie zmieniają. Mamy dalej trend boczny z lekką tendencją zwyżkową. Jednak ze względu na długoterminowy trend wzrostowy spółki ewentualny impuls wzrostowy może przyjść dosyć gwałtownie, dlatego też dalej trzymam się swojej pozycji.



Dinopol 31.10.2019 - 149

Ostatnią pozycją w portfelu jest Dino Polska SA i również przy niej w stosunku do mojej ostatniej analizy nic się nie zmieniło. Trend wzrostowy ciągle aktualny, najważniejsze (krótkoterminowe) wsparcie tworzy poziom 130 zł i tak długo jak będziemy się trzymać powyżej tego poziomu, tak długo będę dalej w pozycji. Moment wyjścia ponad historyczny opór będzie dla mnie zarazem sygnałem do przesunięcia swojego zlecenia obronnego powyżej poprzedniego dołka (na tą chwilę jest to poziom 140 zł, ale on może zostać jeszcze skorygowany - jeśli przed wyjściem ponad opór kurs ponownie cofnie utrzymując się przy tym powyżej 130 zł).

Na zakończenie dodam, że już niebawem ukaże się moja książka (planowana premiera ustalona została na pierwszy kwartał 2020 roku). Opisuję w niej również swoje podejście tradingowe, jeśli więc chcesz poznać w jaki sposób dobieram spółki do portfeli aktywnych przeze mnie zarządzanych to zachęcam do śledzenia kolejnych wpisów przy których będę komunikował na którym etapie książka się już znajduje.

6 komentarzy:

  1. Kupię od razu kilka sztuk. Zasługujesz na większe grono czytelników, robisz bardzo dobrą robotę i za to Tobie dziękujemy. Dlatego będę wspierał jak mogę i rozpromuję debiut książkowy po znajomych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Portfel na historycznym szczycie, a WIG błąka się gdzieś na dołkach. Gratuluję tak dobrych wyników i utrzymywanie tej przewagi nad rynkiem już prawie 10 rok ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Danielu jak oceniasz wyniki Dino i ew. Zajęcie pozycji na tym walorze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dino jest u mnie pozycją tradingową, tzn. napływające informacje odnośnie spółki są dla mnie elementem zmienności kursu. Oczywiście na dzisiejsze -10% nieprzyjemnie się patrzy, ale taka praca. Moja analiza w tej aktualizacji oczywiście nadal aktualna - 130 zł kluczowe dla mnie wsparcie.

      Usuń