Translate my BLOG

niedziela, 10 lutego 2013

Aktualizacja portfela "Byki"

W ostatnim czasie portfel opuściło kilka spółek - ostatnio (w czwartek) ZAMET, która w sumie wygenerowała prawie 24% stopę zwrotu. Ze względu na nowe miejsce pojawiła się też okazja do wypełnienia luk w portfelu...

Ostatnio nie miałem za bardzo czasu, żeby przeanalizować dokładniej rynek, więc poprosiłem Was o pomoc w wyszukaniu potencjalnych kandydatów do uzupełnienia wolnego miejsca w portfelu , by zaoszczędzić troszkę na czasie w analizie szerszej grupy spółek.

Najpierw chciałem wszystkim podziękować za liczne propozycje - pomogły one "wyłuskać" najlepsze spółki z całego rynku.

W związku z powyższym w piątek na zamknięciu do portfela trafiły nowe dwie akcje - są to ECHO i APLISENS. Po za tym "na radaru" znajdują się jeszcze: CdProjekt,  Cormay, Energoins, KGHM, Eurocash, Unibep, LPP oraz Zetkama. Spółki te są na samej górze wśród potencjalnych liderów...

Pod koniec jeszcze wykresy ostatnio sprzedanej akcji (Zamet) i nowo nabytych spółek (Echo i Aplisens):



Zamet 08.02.2013 - 2,62

Wygląda mi na to, że trend zwyżkujący zaczyna tracić na sile więc postanowiłem przesunąć zlecenie obronne nieco wyżej by zabezpieczyć wypracowane zyski. Do aktywacji zlecenia Stop Loss doszło w czwartek zapewniając tym samym zysk, który wyniósł prawie 24%. Całościowo transakcję oceniam na udaną, gdyż mimo długiej konsolidacji wykazałem cierpliwość i zamknąłem ją dopiero po (nie dużym) wybiciu w górę. Ciasne zlecenie obronne miało zabezpieczyć mnie przed ponownym powrotem w kierunku wcześniejszych minimów - czy faktycznie spełnił swoją rolę zobaczymy dopiero za kilka miesięcy.


Aplisens 08.02.2013 - 14,15

Jedną z nowych spółek jest Aplisens - o zakupie zadecydował jedynie stabilny trend wzrostowy. Zlecenie obronne w okolicach wcześniejszych minimów powinno zapewnić jak najdłuższe uczestnictwo w trendzie. Poziom realizacji zysku nie jest stale ustalony - pozycję zamknę po możliwych sygnałach nadchodzącej głębszej korekty. 

Echo - 08.02.2013 - 5,5

Drugą nową spółką jest Echo. Również i tutaj stabilny trend wzrostowy daje nadzieję na jeszcze wyższą cenę. Poziom realizacji zysku jest ambitny - okolice 12 zł. Jednak nie jest to sztywny poziom Take Profit - w przypadku powstania potencjalnych sygnałów wyczerpania siły byków spółkę sprzedam wcześniej - o wszystkich zmianach w portfelu oczywiście tak jak do tej pory będę na bieżąco informował w komentarzach z ostatniej aktualizacji stanu portfela.

11 komentarzy:

  1. No to z tym Echo, to żeś trafił - dzisiaj już jest +6,18% :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zamet za to tez ostro w górę poszedł :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie wierze... najpierw Neuca, a teraz Zamet :P
      Za to troszeczkę Aplisens to rekompensuje, bo jak na razie dzisiaj zyskuje ponad 8%

      Usuń
    2. Czesc, a jak myslisz warto wchodzic w Zamet teraz?

      Usuń
    3. Dla mnie wybicie nowego szczytu jest sygnałem, że trend rosnący jest kontynuowany. W wcześniejszej aktualizacji portfela pisałem, że 3 zł stanowi silny psychologiczny opór - dlatego też prawdopodobnie zaobserwowaliśmy zwolnienie ostatnich wzrostów.
      Gdyby nie to, że "przed chwilą" spółkę sprzedałem, bym się nią na poważnie zainteresował jako wypełnienie miejsca w portfelu, ale będę się trzymał swoich reguł - tego czego przed chwilą się pozbyłem nie nabywam ponownie.

      Usuń
  3. Aplisens rozprostował nieudane zagranie na Neuca :) W 11 dni przyniósł już prawie 30%, więc pomału będę szukał miejsca do zamknięcia tej pozycji (taki wystrzał wróży ciekawą korektę...). Myślę, że dobrym stopem będzie stop kroczący - poniżej połowy dziennych świec, lub poniżej min. świec dziennych (w zależności od wielkości świeczek).

    OdpowiedzUsuń
  4. Z atremem też niezle trafiłeś.

    OdpowiedzUsuń
  5. gratulacje wyboru!

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak jak zapowiadałem - Aplisens sprzedał się na zleceniu obronnym dzisiaj na otwarciu generując w sumie 20,5% stopę zwrotu w 13 dni :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pokazny zysk! Gratuluje! Co nastepne na "warsztacie" zaparkuje?

      Usuń
    2. Na razie nie planuję dokupywać nowych spółek, za to rozmyślam nad zmianą strategii portfela, tzn. możliwe, że zwiększę troszkę ryzyko, ale i tym samym potencjalne zyski :)
      Więcej na temat (możliwych) nadchodzących zmian wkrótce w poście podsumowującym miniony miesiąc ;).

      Usuń