Translate my BLOG

niedziela, 3 lipca 2011

Koniec przerwy i powrót na rynki finansowe

Dzisiaj po jedno tygodniowej przerwie wróciłem z powrotem na rynek :-). W czasie mojej nieobecności sporo na świecie się wydarzyło, najważniejsze (dla mnie) wymienię:

1. Wczoraj (w sobotę) Ministrowie finansów strefy euro, postanowili przekazać Grecji przypadającą na UE część łącznie na 12 mld € piątej transzy pakietu ratunkowego, przygotowanego w zeszłym roku przez UE i MFW - co może oznaczać chwilowe zaspokojenie na rynkach

2. Pierwszego lipca (piątek) według wskaźników indeksu PMI dla sektorów wytwórczych we Włoszech, Irlandii, Hiszpanii i Grecji zaczęła się recesja.

3. Na debiut JSW zapisało się łącznie 168 tys. drobnych inwestorów. Resort skarbu zadecydował również zwiększyć pulę dla detalu z 25% do 26,88% co oznacza, że nie będzie redukcji.  

4. Amerykańskie indeksy znowu zaczęły rosnąć - w ostatnim tygodniu ich wartość wzrosła o prawie 6%.

Z pewnością jest jeszcze dużo więcej ważnych informacji z ostatniego tygodnia, ponieważ ale byłem nieobecny inne ważne wiadomości mogłem pominąć, miło by było gdybyście krótko napisali te najistotniejsze :)

1 komentarz:

  1. Z ratingu AAA do D dla USA - grozi im poważny upadek. Straszą coraz większym zadłużeniem. Wiadomość z 30 czerwca na forsa.pl

    OdpowiedzUsuń